czwartek, 19 lutego 2015

Pieczona papryka z cebulką i nori w oleju / z cyklu "Polskie Smaki"

Na pomysł tego dania wpadłam zupełnie przypadkowo, gdy podczas obierania pieczonej papryki jej konsystencja skojarzyła mi się z konsystencją ryby. Szybko zasięgnęłam rady swojej Rodzicielki i postanowiłam zrobić potrawę, która najczęściej królowała na rodzinnym stole za małolata, czyli śledzie w oleju. Za rybny posmak oczywiście posłużyły mi wodorosty, a papryka, jak się okazuje, bardzo dobrze potrafi odwzorować strukturę śledzia, takiego jak u Cioci na imieninach.

Zainspirowało mnie to do stworzenia cyklu "Polskie Smaki", gdzie umieszczać zamierzam tradycyjne polskie dania w nieco innym, ciekawszym wydaniu... (dania na wydaniu)



SKŁADNIKI NA 4 PORCJE:

  • 3 czerwone duże papryki
  • 2 duże cebule
  • 1 arkusz glonów nori
  • olej łagodny (np. rzepakowy)
  • 2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki cukru
  • pieprz
  • łyżeczka sosu sojowego


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

1. Paprykę opiekamy tak, jak w TUTAJ:


2. Cebulę kroimy w piórka i wrzucamy do osobnej miski. Zasypujemy ją solą i cukrem i czekamy około 15-20 minut aż zmięknie i puści soki.

3. Ostygniętą paprykę obieramy ze skórki i kroimy w grubsze kawałki.

4. Arkusz nori rwiemy na mniejsze kawałki i wrzucamy do młynka (taki jak do kawy). Mielimy na drobny pyłek. Jeżeli nie posiadamy młynka możemy wrzucić nori np. do szklanki, zalać olejem i zblendować.

5. Sproszkowane nori zalewamy odrobiną oleju i sosu sojowego.

6. Na półmisku układamy piętrowo paprykę i cebulę i tak na przemian.

7. Zalewamy całość miksturą nori i dolewamy oleju tak aby był na równi z papryką i cebulą.

8. Wstawiamy do lodówki na noc. Rano możemy już konsumować :-)




1 komentarz: